Matplaneta

Programowanie
Zarejestruj się

Jak uczymy programowania?

Nauka programowania dla dzieci czerpie matematycznych koncepcji Math Circle – która została dostosowana do zajęć programistycznych. 

Podczas kursu programowania, Twoje dziecko nauczy się zasad programowania, zrozumie algorytmy i nauczy się je tworzyć. 

Semestralne Kursy stacjonarne

semestralne kursy stacjonarne

Scratch i Minecraft

Scratch jest graficznym środowiskiem stworzonym z myślą o nauce podstaw programowania przez dzieci i młodzież. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Mimo pozornej prostoty w Scratch-u dostępne są wszystkie podstawowe narzędzia i komendy programistyczne – od pętli czy konstrukcji warunkowych, po zmienne oraz tablice.
Na naszych zajęciach przy użyciu środowiska Scratch tworzymy wiele ciekawych, zaawansowanych gier, inspirowanych takimi tytułami, jak np.: PacMan, Zoop, Space Invaders czy Agar.io. W trakcie zajęć zwracamy szczególną uwagę na rozwój kreatywności naszych uczniów – każdy etap tworzenia projektu jest okazją do wspólnej dyskusji i wymiany obserwacji, podczas której wszystkie twórcze pomysły uczestników staramy się wprowadzić w życie.

Scratch to tylko jedna z wielu aplikacji umożliwiających programowanie przy użyciu bloczków. Innym, bardzo lubianym przez dzieci środowiskiem, które oferuje podobne podejście do tworzenia własnych gier jest Minecraft! Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej, edukacyjnej wersji tej popularnej gry, która powstała specjalnie z myślą o nauce programowania: Minecraft Education Edition. Dzięki wykorzystaniu jej unikalnych możliwości, ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.

Na naszych zajęciach stawiamy duży nacisk na różnorodność i umożliwienie naszym uczniom poznanie różnych środowisk, narzędzi i sposobów programowania.

Dlatego też trzecią podstawową aplikacją, którą dzieci poznają w trakcie roku szkolnego jest Kodu Game Lab, w którym tworzenie własnych gier opiera się o zdarzenia, dzięki którym uczestnicy samodzielne tworzą gry z grafiką 3D!

semestralne kursy stacjonarne

Enter

W trakcie roku szkolnego w grupie Enter stawiamy na ciekawe i różnorodne narzędzia programistyczne. Uczniowie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem od środowiska AppInventor – stworzonego przez badaczy z MIT – najlepszej na świecie uczelni technicznej – specjalnie z myślą o nauce kodowania. Przy jego pomocy uczniowie tworzą w pełni funkcjonalne aplikacje na telefony i tablety. Korzystając z prostego edytora graficznego oraz komend blokowych powstają gry mobilne oraz aplikacje użytkowe, które z powodzeniem można zainstalować na każdym urządzeniu posiadającym system Android.
Kolejnymi środowiskami, które uczestnicy poznają w trakcie kursu, są silniki gier Gdevelop oraz Construct 3. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz unikalnemu, opartemu na systemie zdarzeń, podejściu do programowania, tworzenie ciekawych, zaawansowanych gier 2D na platformę Windows to czysta przyjemność.

Jest to język programowania oraz zestaw narzędzi przygotowany przez firmę Microsoft jako genialne wprowadzenie do własnoręcznego pisania programów z wykorzystaniem tradycyjnych komend.

Ponieważ Small Basic powstał specjalnie z myślą o nauce programowania, posiada on wiele ułatwień takich, jak: graficzne okno wyboru komend, proste objaśnienia dostępnych funkcji czy automatyczne uzupełnianie kodu. Dzięki temu w przyjaznym środowisku uczestnicy poznają koncepcje i doskonalą umiejętności, takie, jak: korzystanie z pętli, zmiennych, funkcji czy tablic, które z pewnością przydadzą się w przyszłości. Jednocześnie przystępność Small Basic-a sprawia, że praca w nim to czysta przyjemność. Oczywiście wszystkie te narzędzia wykorzystujemy do tworzenia ciekawych gier z grafiką 2D takich, jak: Snake, Pong czy Milionerzy, które gwarantują równocześnie świetną zabawę!

Na zajęciach w trakcie roku szkolnego poznajemy również podstawy znanego wszystkim środowiska Roblox – popularnej platformy do tworzenia własnych gier 3D – w oparciu o dostępne moduły, modele i wbudowane narzędzia. Jest to świetna zabawa a jednocześnie pozwala na wyrobienie sobie solidnej bazy do dalszego poznawania tego środowiska na kolejnych etapach nauki.

Te i inne środowiska wykorzystywane przez nas podczas zajęć uczą bawiąc i bawią ucząc. Pozwalają one naszym uczniom w ciekawy i atrakcyjny sposób poznawać tajniki programowania pod okiem doświadczonych instruktorów, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości i horyzonty.

semestralne kursy stacjonarne

Shift

Grupa Shift, podobnie jak grupa Enter, jest kursem dla dzieci chcących rozpocząć swoją przygodę z programowaniem. W odróżnieniu od Enter-a jest ona specjalnie dostosowana do możliwości i potrzeb uczniów w wieku 12 lat i starszych. W grupie Shift wcześniej i szerzej wprowadzamy środowiska, w których programowanie polega na własnoręcznym pisaniu komend, takich jak JavaScript w oparciu o bibliotekę p5 czy Roblox wykorzystujący jako podstawę skryptowy język Lua.

Nie oznacza to jednak, że uczniowie w grupie Shift nie mają możliwości poznania innych środowisk. W ciągu roku poznajemy również AppInventor-a, stworzonego przez badaczy z MIT, przystosowanego do nauki programowania środowiska, w którym tworzymy w pełni funkcjonalne aplikacje na telefony i tablety z systemem Android.

Uczniowie mają okazję również zaznajomić się z silnikiem gier GDevelop. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz unikalnemu, opartemu na systemie zdarzeń, podejściu do programowania, tworzenie ciekawych, zaawansowanych gier 2D na platformę Windows to czysta przyjemność.

Kolejnym środowiskiem, które pojawia się na zajęciach jest wspomniana biblioteka JavaScript o nazwie p5. Tworząc fajne i ciekawe gry z jej wykorzystaniem, uczniowie jednocześnie poznają tajniki najczęściej stosowanego na świecie języka programowania, wykorzystywanego do wszystkiego – od stron internetowych po oprogramowanie badawcze.

Na zajęciach w trakcie roku szkolnego poznajemy również podstawy znanego wszystkim środowiska Roblox – popularnej platformy do tworzenia własnych gier. Poznajemy obsługę edytora oraz podstawy języka skryptowego Lua. Jest to świetna zabawa, a jednocześnie szansa na poznanie środowiska, które poznajemy głębiej na dalszych etapach nauki.

Te i inne środowiska wykorzystywane przez nas podczas zajęć uczą bawiąc i bawią ucząc. Pozwalają one naszym uczniom w ciekawy i atrakcyjny sposób poznawać tajniki programowania pod okiem doświadczonych instruktorów, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości i horyzonty.

semestralne kursy stacjonarne

Unity

Kurs Unity jest skierowany do wszystkich, którzy mając podstawową wiedzę z zakresu programowania, chcieliby poznać profesjonalny silnik gier Unity.
W trakcie kursu, uczestnicy poznają od podstaw działanie i obsługę tego środowiska i samodzielnie tworząc gry 2D i 3D wykorzystują takie elementy, jak: Pathfinding, Sprite-y, Shader-y, Silnik Fizyki, kolizje, mikser audio, emitery cząstek, system zdarzeń (eventy) itp.
Poznają również składnię, możliwości i zastosowanie języka C#, który stanowi podstawę logiki gier tworzonych w Unity.

semestralne kursy stacjonarne

Grafika 3D

Kurs „Grafika 3D” to zajęcia dla tych wszystkich, którzy chcą poznać podstawy tworzenia grafiki trójwymiarowej do gier czy animacji. Na zajęciach każdy nauczy się podstaw programu Blender 3D, pozna jego możliwości i stworzy swoje modele trójwymiarowe. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy tworzenia animacji 3D.

kursy stacjonarne w ferie

kursy stacjonarne w ferie

Minecraft

Kurs „Minecrafta” to niepowtarzalna możliwość poznania różnych aspektów Minecrafta z perspektywy programowania. Wszelkie skrypty i programy stworzone na zajęciach zostaną przeniesione do prawdziwego świata Minecrafta. Dołącz do programistów Minecrafta i spójrz na niego od innej, programistycznej strony. Granie w Minecrafta to jedno, a zapanowanie nad światem i samą grą to już coś kompletnie innego.

kursy stacjonarne w ferie

Młody twórca gier w Roblox

Kurs “Młody twórca gier w ROBLOX” to świetna propozycja dla uczniów, którzy chcą nauczyć się tworzenia gier w Roblox z wykorzystaniem języka LUA. W trakcie kursu przedstawione zostaną podstawy tworzenia gier 3D. Zaprezentowane zostaną podstawowe elementy jak mechanika i logika gry oraz tworzenie modeli trójwymiarowych.

Zarejestruj się